Vi blev bjudna på avslutningsfest hem till en familj på taekwondoklubben. En supermysig dag med grillning, bad och lek. Istället för en blomma tänkte jag att det vore trevligt att ta med sig en tårta som vi kunde bjuda alla på under festen. Det var verkligen uppskattat – kul! Jag valde att göra en tårta enbart täckt i marängsmörkräm. Den är ”målad” för hand med ätbara färger i orange/blåa toner – jag använde penslar och svampar för att applicera färgen och få lite utsuddad effekt på färgklickarna. Blev väldigt effektfullt och snyggt tycker jag! Dekoreringen består bara av smarrigheter – kolasås, marängsmörkräm, blåbär, physalis, macarons och karamelliserade popcorn.

Chokladbotten
Chokladmousse över rostade hasselnötter i dulce de leche
Vit chokladmousse
Hallonmousse med färska hallon och blåbär

”The bad news is – time flies. The good news is – you´re the pilot.”

Leave a Reply


Senaste inlägg

Lillebror fyller em8ji

Posted on aug - 29 - 2019

0 Comment

Liten har blivit stor

Posted on jul - 12 - 2019

0 Comment

Regnbågskakor

Posted on jun - 15 - 2019

0 Comment

Förtrollande pasteller

Posted on jun - 8 - 2019

0 Comment